dinsdag 15 maart 2016

Recensie- In het spoor van de eclips

Ik kreeg de kans om mee te doen aan een leesclub op hebban en als een van de eerste dit geweldige boek te mogen lezen *me is happy. Dit YA- debuut van de Ierse schrijfster Bronagh Curran heeft alles wat een Young Adult roman nodig heeft: liefde, vriendschap, buitenbeentjes en ja, de nodige tranentrekker zit er ook in. Dit boek sleept je mee in de wereld van Nat Dobbs en geeft je wellicht een andere kijk op leven. Fan van de John Green boeken? Dan is dit het boek voor jou! 

In het spoor van de eclips gaat over Nat Dobbs, een 15 jarige die het erg zwaar heeft. Thuis staat Nat in de schaduw van zijn populaire broer, op school wordt hij als de stotterende jongen gezien en als hij er dan eens bij probeert te horen, komt hij in zijn nakie op de tv. Voor de zoveelste keer verhuist hij met zijn moeder en probeert een nieuwe start te maken op een nieuwe school, maar zal hij weer dezelfde fouten maken? Doet hij alweer te hard zijn best om erbij te horen? 

Voor elke John Green fan is dit boek echt een must, dus ja ik wist wel zeker dat ik van dit boek zou houden! ik heb gelachen en gehuild met deze fantastische karakters en heb dan ook zeer genoten. Het boek geeft een mooi beeld over ongewaardeerde personages. Curran heeft mij iniedergeval een grote fan gemaakt! Bronagh Curran is een nieuwe schrijfster met veel potentieel, waar we dan ook zeker meer over zullen horen! Na de leesclub heeft ze me op twitter zelfs nog een DM gestuurd! Ze is erg aardig en waardeert haar lezers. Ik kan niet wachten op haar volgende boeken! 

Geen opmerkingen: