donderdag 25 februari 2016

Recensie - Hof van Doorns en Rozen

Hof van Doorns en Rozen is een van de nieuwe pareltjes van Sarah J Maas. Maas staat bekend om de
serie Throne Of Glass die al een groot succes is. Ik kreeg de kans om het manuscript van dit boek te lezen. Die kans heb ik natuurlijk met beide handen aangepakt want een boek van deze schrijfster kan je natuurlijk niet weigeren. Maar vond ik het boek echt zo goed als ik verwacht had?

Hof van Doorns en Rozen gaat over Feyre die jaagt zodat haar familie eten binnenkrijgt. Feyre woont samen met haar zussen Nesta en Elain en haar vader. Het is een strenge winter en er is dus weinig voedsel en vlees maar dan ziet Feyre een wolf tussen de bomen als ze aan het jagen is. Ze doodt de wolf maar weet niet dat dat haar hele leven omgooit. Vervolgens staat ze voor een keuze: vermoordt worden of in het Elfidenrijk komen wonen. Feyre kiest voor het tweede. Maar eenmaal haar besluit genomen kan ze niet meer terug.

Halleluja wat heb ik genoten van dit boek. Het is goed opgebouwd alleen duurt het in het begin nogal lang voordat er echt iets gebeurt. Ondanks dat het lang duurde heeft Maas ervoor gezorgd dat je na iedere hoofdstuk door wilt lezen. En wow wat een spannend einde! Nu ik dit boek heb uitgelezen wil ik alleen maar meer, meer en meer! Gelukkig verschijnt er dit jaar het tweede deel.


Hof van Doorns en Rozen is geweldig fantasy verhaal die je meesleurt naar een totaal andere wereld!


Geen opmerkingen: