zondag 3 april 2016

De eerste meeting

  
30 maart was het eindelijk zo ver. De eerste meeting van de Hebban Club van 10 stond op de planning! De meeting vond plaats bij Overamstel Uitgevers in Amsterdam. Een perfecte locatie dus! Bij de uitgeverij kwam Ingrid Kluvers langs. 6 april komt namelijk haar nieuwe boek uit, Altijd Anders. Hier hebben we natuurlijk op de meeting uitgebreid over gepraat!
Omdat ik in Goes woon, moest ik best lang reizen met de trein. In die dag heb ik ongeveer 5 uur  in de trein gezeten! Ik heb me niet verveeld, ik had die dag er na namelijk een proefwerk van natuurkunde. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten, maar goed. Ondertussen werd ik eerlijk gezegd best wel zenuwachtig want ik had nog niemand van de Club van 10 ontmoet. Ook was het de eerste keer dat ik naar zoiets ging. Gelukkig viel het reuze mee en was het erg gezellig! Het was fijn om iedereen eindelijk eens in het echt te ontmoeten.


Hier staan we met z’n alle voor de boekenkast bij Overamstel Uitgevers. Helaas konden er twee van de Club van 10 er niet bij zijn. 

We begonnen natuurlijk met een kennismaakrondje. Daarna vertelde Marieke van Overamstel de zomeraanbiedingen, en geloof me, er komen zulke leuke boeken aan! Het boek van Cassandra Clare die aansluit op The Mortal Instruments serie, The Bane Chronicles, verschijnt in augustus in het Nederlands! Ik ga hem denk ik kopen, al heb ik hem ook al in het Engels. Ook komt de vertaling van The Loneliness of Distant Beings deze zomer uit. Marieke heeft me erg overtuigd over dit boek en ik wou  dat ik hem meteen kon gaan lezen. Helaas is het nog een paar maanden en dan ligt hij in juli in de boekhandels. En dit is niet alles  er zijn namelijk nog meer boeken die deze zomer verkrijgbaar zijn!

                          Dit was het zaaltje waar we in zaten. Er stonden allerlei lekkere hapjes op tafel!
                                

Vervolgens hebben we het over het boek Altijd Anders van Ingrid Kluvers gehad. Dit boek komt 6 april uit en wij mochten het manuscript als eerste lezen zodat we vragen konden stellen aan Ingrid. Het gaat over Joop die met haar zusje Emma naar Parijs gaat. In de stad van de liefde ontmoet Joop Naomi. Samen hebben ze het heel leuk met elkaar maar toch besluiten ze niet met elkaar verder te gaan. Als Joop en Emma weer naar huis gaan, vertelt Joop haar avontuur aan haar vrienden.


                                                     Nog een foto van ons, samen met Ingrid Kluvers!


Ik heb een erg leuke avond gehad bij Overamstel. Daarom wil ik hun en natuurlijk Hebban bedanken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk! En ik wil dat boek (Eenzaam...) ook heel graag, leuk dat Marieke er zo enthousiast over was :)