maandag 4 april 2016

Wrap up maart (Kayleigh)

Maart is een drukke maand geweest. Ik ben aangenomen bij de bieb en ben daar 1 maart begonnen, in de weekenden ook nog gewerkt en had daarnaast ook nog eens last van een once upon a time verslaving (4 seizoenen in 2 schoolweken is niet zo erg.. Toch?). Onlangs alles heb ik het voor mekaar gekregen om maar liefst 4 boeken te lezen!! 

Als eerste heb ik versplinter me van Tahereh Mafi gelezen (vrees me#2.5). 
In dit korte tussenboekje werd een mooi verhaal verteld uit Adam's perspectief. Het boekje was een goede toevoeging aan de serie (vind ik dan), omdat je nu ook eindelijk een andere kant van Adam leert kennen. Ik heb dit boek dan ook beoordeeld met 5 sterren (eigenlijk wel standaard voor Tahereh Mafi 😜)

Een paar dagen daarna kwam In het spoor van de eclips van Bronagh Curran eindelijk op mijn deurmat te liggen! Dit geweldige boek las zo lekker vlot dat ik hem in 2 dagen uit had! Van dit boek staat ook al een recensie online (Ja, mijn eerste..). Nogmaals bedankt, Hebban en Bronagh Curran! Dit boek heeft door enige flaws vier sterren gekregen! 

Toen ik tussen de Netflix afleveringen door zin kreeg om te lezen, ben ik begonnen aan Verwoest me van Tahereh Mafi (vrees me #3). Ik vond dit als een grote Mafi fan echt een geweldig boek! Toch doet het wel een beetje pijn dat de serie nu toch echt klaar is.. In dit laatste verwoestende (see what i did there xd) deel van de serie wordt een mooi einde geschreven aan de oorlog tussen de groeperingen en het bestuur van het Herstel. Nogmaals 5 sterren! 

Ten slotte heb ik Cinder van Marissa Meyer gelezen. Door mijn sprookjes/disneyverslaving (en deels Once upon a timeverslaving) moest ik toch echt aan deze geweldige serie beginnen! Cinder is een soort Cinderella (Assepoester) re-telling, maar dan in een wereld van lunars (mensen die zo zijn veranderd door het leven op de maan dat ze nog nauwelijks mensen genoemd kunnen worden) en cyborgs (mensen waarbij delen van het lichaam vervangen zijn door metaal). Hou je net zoals ik van sprookjes? Dan is dit echt een boek voor jou!! Dit meesterwerk behoort nu tot een van mijn favorieten! Dikke vijf sterren dus! 

In een van mijn vorige blogs had ik me voorgenomen om 3 boeken te gaan lezen in maart; de vijfde golf, the Cuckoo's calling en verwoest me. Ik ben helaas niet verder gekomen dan verwoest me.. Nou ja, veel lees en kijk plezier nog jongens! 



Geen opmerkingen: