woensdag 21 december 2016

De geweldigste reads van het jaar! #1

Het jaar 2016 telt zijn laatste dagen. Daarom doen wij van FandomAdventures 3 artikelen over de geweldigste reads van 2016. Om de beurt plaatsen we volgens onze planning, dus op woensdag en zondag, een aantal persoonlijke geweldige reads. Vandaag geef ik (Danique) het startschot voor deze reeks.

Ik begin met een boek die wat minder bekend is als de andere boeken, namelijk Surf! Het is geschreven door Chris Vick en gaat over Sam die net naar Cornwall is verhuisd. Daar ontmoet hij Jade en hij is helemaal weg van haar. En omdat Jade leeft voor surfen, gaat Sam ook surfen, hij moet het alleen nog leren. Dit is zo'n awesome boek! Aan de ene kant is het erg voorspelbaar en aan de andere kant is het toch weer onvoorspelbaar. Ik weet het, het klinkt nogal lastig, maar ik was zo zo zo verbaasd over het einde, terwijl ik het toch wel een beetje had verwacht. Ik zal natuurlijk niet te veel spoileren, want Surf! is echt een aanrader dus ik hoop dat jij het ook gaat lezen!

De Cirkel is het tweede boek waar ik het over ga hebben. Het is geschreven door twee Zweedse acteurs. Tja, alles wat uit Zweden komt is altijd wel goed, neem bijvoorbeeld Avicii of Ikea, allebei succesvol! Het boek gaat over 6 scholieren die niks gemeen met elkaar hebben. Ze worden midden in de nacht naar een parkje net buiten de stad geleid. Het blijkt dat ze alle 6 bovennatuurlijke krachten hebben. Een van hun, Vanessa, kan bijvoorbeeld onzichtbaar worden. Met hun krachten moeten ze het Kwaad verslaan in het dorpje waar ze wonen, Engelfors. En oh, dit is zo spannend! De hekserij in het boek vind ik geweldig. Ook zijn de karakters goed uitgewerkt en zijn ze allemaal verschillend. Dit is zo'n typisch boek die je MOET gelezen hebben! Van de Cirkel is trouwens ook een film gemaakt, hij is alleen erg moeilijk te verkrijgen. Hoewel illegaal downloaden het wel gemakkelijker maakt. Daarnaast is de film Zweeds gesproken (suprise) dus zonder ondertiteling wordt het een beetje moeilijk.

Last but not least! De Siren van Kiera Cass. Jaaa, we kennen hem vast allemaal wel. Wat heb ik zo genoten van dit boek! Het gaat over Kahlen die een sirene is, ze werkt dus voor de Oceaan. De Oceaan heeft Kahlen gered tijdens een schipbreuk, en daarvoor moet Kahlen in ruil de Oceaan 100 jaar dienen. De stem van alle sirenes is dodelijk voor gewone mensen, ze moeten dus vaak oppassen en zeker weten dat geen enkel mens hun kan horen. En dan op school ontmoet Kahlen Akinli. En dat is waar ik begon te fangirlen. Ik heb nog nooit twee personen zo hard geshipt, echt waar dit boek is zo geweldig. Het is een soort van De Kleine Zeemeermin, en dat verhaal herinnerde ik me nog heel vaag dus ik wist niet echt wat er zou komen, daarnaast is het ook een tikkeltje anders. Het leest ook heel erg vlot en ik was zo sad toen ik het boek uit had want ik wou zoveel meer!


Welke van de 3 boeken vinden jullie het leukst of zou je graag willen lezen? Of zijn er andere boeken die jij de geweldigste read van het jaar vonden?



Geen opmerkingen: