dinsdag 27 december 2016

De geweldigste reads van het jaar! #2

Ook ik (Anniek) heb natuurlijk veel boeken gelezen in het jaar 2016. En dit zijn mijn geweldigste reads van het jaar! Sorry voor de vertraging, maar door Kerstmis had ik iets minder tijd om te schrijven.






Het eerste boek waar ik het over wil gaan hebben is: De ijzerkoning van Julie Kagawa. Dit boek speelt zich af in Nimmernimmer, de geheime wereld van de fae.
Ze dacht dat ze een normaal meisje was, maar op zestienjarige leeftijd komt Meghan erachter dat ze een half fae is. En als haar broertje ontvoerd word door de fae, doet ze er alles aan om hem weer terug te krijgen... Dit boek is zo ontzettend geweldig!!!! De romantiek, fantasie, vriendschap, verraad en het hele verhaal zit gewoon super goed in elkaar. Het is een echte aanrader!


Het tweede boek is: De verloren held van Rick Riordan. Ik heb dit boek echt veel te vaak gelezen... Het is een vervolg op de Percy Jackson serie, dus een uitleg is erg lastig. Maar in het algemeen gaat het over de kinderen van mensen samen met een Griekse of Romeinse god. Dit zijn halfgoden en die beleven allerlei spannende avonturen.


Het derde en laatste boek is Zielen van Stephenie Meyer. Dit boek speelt zich af in de toekomst, een echt Science Fiction dus, de aarde is overgenomen door de zielen. Dit is een volk dat alleen kan overleven door andere lichamen over te nemen. Er is nog maar een kleine groep mensen over en die proberen koste wat kost te overleven. Op een dag komt, onder aparte omstandigheden, de ziel Wandelaar bij hun leven.
Ik weet het het klinkt nogal raar, maar het is echt de moeite waard om een keer te lezen!!


Dit waren mijn beste reads van 2016! Vertel in de comments wat jij van mijn reads vond en wat jouw leukste boeken waren natuurlijk!!

Geen opmerkingen: