dinsdag 6 december 2016

Recensie - The 100






Drie weken geleden was het éin-de-lijk zover! De Amerikaanse hitserie, gebaseerd op de boeken van Kass Morgan, kwam eindelijk naar Nederland. Alle drie de seizoenen, thank you netflix! Natuurlijk ben ik snel aan deze bingewatch-waardige serie begonnen, het woord 'wachten' staat namelijk niet echt in mijn woordenboek.. Met kerst voor de deur, slecht weer en een warme fleece deken was ik veel te snel door alle afleveringen heen. 45 aflevingen en heel wat slaaptekort verder zal ik maar eens een review voor jullie schrijven! 

The 100 speelt zich af in de toekomst. De aarde is door een een nucleaire oorlog verwoest en een groot deel van de overlevenden vluchtte de ruimte in. Het ruimteschip, de Ark, stuurt bijna een eeuw later 100 jeugdgevangenen naar de aarde om te testen of deze leefbaar is. Onder de leiding van Clarke Griffin en Bellamy Blake ontdekken de 100 dat de grond leefbaar is, maar heel wat gevaren met zich meebrengt. Zijn ze dan toch niet de enige overlevende? 

Wauw, wat een verslavende serie is dit! Door geweldig acteerwerk en heel veel actie blijft het verhaal interessant. De personages hebben allemaal een sterk karakter en een eigen wil. Je ziet de onschuldige tieners door alle gevaren langzaam veranderen in krijgers. Ze doen dingen die ze anders nooit hadden gedaan en raken daarbij veel geliefde (ja ik dus ook!) kwijt. Elk seizoen brengt nieuwe gevaren en dus nieuwe avonturen met zich mee, waardoor je door blijft kijken. Door dit alles heeft the 100 zeker een plaatsje in mijn top 3 favoriete series verdiend, en hopelijk ook bij jullie.


"Who we are and who we need to be to survive are very different things"  ~Bellamy Blake 





Geen opmerkingen: