woensdag 14 december 2016

How to: je boeken versieren met Kerst

En zo langzamerhand is de mooiste tijd van het jaar weer aangebroken *twinkel twinkel*. Oftewel, het is tijd om je dierbaren te verwennen! In deze post laat ik je zien hoe je je boeken er nog stralender kan laten uitzien tijdens Kerstmis.

Laat ik eens beginnen met de manier die we allemaal wel kennen, de Tumblr-manier. Op Tumblr zie je altijd enorm veel foto's voorbij komen van kamers of boekenkasten gevuld met (naast boeken natuurlijk) KERSTLAMPJES. Het is echt een aanrader. Zelf heb ik een snoer met kerstverlichting aan me bed hangen, het hele jaar door want iedere dag is Kerstmis! Oke, ik ben misschien eigenlijk een tikkeltje te lui om ze er af te halen. Maar nu heb ik ze ook bij mijn boeken gehangen. Na wat ruzie met het snoer dat in de knoop zat, vind ik zelf dat het een mooi resultaat is geworden. De lampjes die ik heb gekozen zijn allerlei kleuren, wat nog meer dat gezellige kerstgevoel geeft.

Ik weet het, ik heb een hele rommelige boekenplank,
maar deze kerstlampjes zijn zo leuk!

De tweede optie is je boekenkast opnieuw in te richten! Dit kan voor sommigen veel werk kosten, maar geef je boeken die trots die ze altijd al willen hebben en zet ze op het mooiste plekje in je kast. Je kan je boeken natuurlijk nog meer verwennen met deze manier door zelfs een boekenkast er bij te kopen! We kennen waarschijnlijk allemaal het probleem dat er geen ruimte is. Naast deze twee planken op de foto hierboven, heb ik nog een andere plank aan mijn muur. Daar stapelen de boeken zich op, maar als cadeautje voor kerst heb ik voor hun een nieuwe plank. Zo hebben ze genoeg ruimte.

Iedereen verdient een tweede kans, dus ook boeken.
Ieder jaar gebeurt het weer. De boeken die alleen Kerstmis moeten vieren. Kan je het voorstellen dat je opgesloten zit in een boekhandel, helemaal alleen terwijl iedereen Kerst viert? In veel gevallen gebeurt dit voor sommige boeken. Daarom als laatste optie, koop veel boeken. Ik neem aan dat vele van jullie dat al doen, want dan zijn jullie goed bezig. Je portemonnee is er misschien tegen, maar gun het de boeken. Ze zijn immers veel gelukkiger als ze bij jou thuis in je kast met veel ruimte en lampjes staan. 



'Want niemand mag met Kerst alleen zijn...' aldus Robert ten Brink (TV-progamma All You Need Is Love)

Geen opmerkingen: